Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego

Największe, centralne miasto na Podkarpaciu – Rzeszów promowane jest jako “stolica innowacji”. Mocno do serca to hasło wzięła sobie także Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego, która na przestrzeni kilku ostatnich lat przechodzi ona wyraźną transformację. Powiązać ją dziś można z biznesem międzynarodowym, zaawansowaną technologią, start-up’mi, czy prężnie rozwijającym się Parkiem Naukowo-Technologicznym. Właśnie ta przemiana zainicjowała prezentowany koncept rebrandingu.

hero-image

Celem stało się zbudowanie wizerunku marki tożsamego ze stanem faktycznym i zażegnaniem nieco archaicznego, instytucjonalnego wydźwięku. Na rzecz bardziej przyjaznego, adresowanego do ludzi ludzi młodych, proaktywnych, przedsiębiorczych.

Ważnym aspektem było pozostanie przy powszechnie przyjętym skrócie RARR, który stanowił bazę poprzedniego logotypu. Uznaliśmy też, że warto nawiązać do regionu i dynamicznie rozwijającego się Miasta Rzeszowa.

h

Nowe logo to monogram bazujący na geometrycznie wykreślonych literach tworzących wysoce rozpoznawany skrót. Rezygnacja z dużych liter wiąże się chęcią uzyskania bardziej przyjaznego w odbiorze znaku, co dodatkowo uzupełniają wyraziste zaokrąglenia w konstrukcji liter. Postrzeganie logotypu zostało zrównoważone dzięki delikatnym, ostrym akcentom, które budują wrażenie dynamiki, energii i rozwoju.

Opracowany key visual, czyli graficzny motyw przewodni to cztery wskaźniki, które poza podkreśleniem RARR-u jako miejsca narodzin wielu innowacyjnych idei i przedsięwzięć po złączeniu tworzą krzyż kawalerski będący herbem Rzeszowa. Ten koncept zyskuje siłę i jest łatwy do zapamiętania dzięki swojej prostocie, a jednocześnie dużej charakterystyczności oraz dużej łatwości adaptacji na różne nośniki.

h h

Całość realizacji uzupełnia prototyp strony internetowej, która bazuje na przejrzystej architekturze informacji. Co w przypadku tej jednostki i jej wielu realizowanych projektów staje się dużym ukłonem w kierunku użytkowników strony. Zarówno tych wykorzystujących komputery jak i tych posługujących się smartfonami.

h

Projekt stanowi pracę dyplomową.
Obecnie prowadzone są rozmowy odnośnie wdrożenia.

Realizacja:
Marcin Tkaczyk (Brand design, Webdesign UX/UI)