Roland Film
oraz submarka Roland Live

Projekt logo oraz elementy kształtujące tożsamość wizualną twórcy filmowego Rolanda Dubiela, który za cel postawił nam stworzenie prostego, nienarzucającego się wizerunku marki.

Roland Dubiel przez wiele lat pracował dla TVP jako realizator produkcji, jednak równocześnie rozwijał osobistą przestrzeń sztuki filmowej tworząc dokumenty, etiudy i inne formy kinematograficzne. Istotą projektu stało się więc umiejętne balansowanie pomiędzy techniczną produkcją, a artystycznym podejściem. Tak, aby obie przestrzenie pozostawały w harmonii.

Postawione wyzwanie zrealizowaliśmy już na etapie projektu logo. Opierając się na inicjałach marki zaprojektowaliśmy intuicyjne nawiązanie do branży – kadr filmowy. Jednak kluczową wartością budującą charakterystyczność jest asymetryczna konstrukcja znaku, co istotnie wpływa na pewne artystyczne podejście i „wychodzenie poza schematy”.

Zaprojektowane logo okazało się na tyle charakterystyczne, że zdecydowaliśmy się na stworzenie bardzo oszczędnego i prostego key visualu marki. Bazującego na szlachetnym granacie oraz bardzo prostej geometrycznej kompozycji.

Tą decyzję projektową istotnie wspierają estetyczne kadry z realizacji Rolanda. Nadają one materiałom wyjątkowej aury doskonale wpasowując się i tworząc spójny motyw przewodni.

Wraz z rozwojem marki zapadła decyzja o konieczności stworzenia submarki Roland Live. Działania związane z transmisją wideo na żywo wymagały zróżnicowania przy jednoczesnym zachowaniu spójności z główną identyfikacją wizualną. W tym celu został zaprojektowana charakterystyczna szata wozu transmisyjnego HD / 4K.

Realizacja:
Marcin Tkaczyk (Logo)
Juliusz Bachta (Tożsamość wizualna)