Viva Design
40% wzrost zysku na sprzedanej usłudze.
Czas realizacji
4 miesiące
Podejście
Pragmatyczny proces™
Klient i jego sytuacja
Właściciele marki czuli, że obecny wizerunek nie koresponduje ze zbudowanym branżowym uznaniem oraz wartością usługi. Zatem celem stało się ukazanie pracowni adekwatnie do poziomu jakości usług jakie oferuje oraz dotarcie do właściwego grona odbiorców, którzy będą mogli dostrzec pełnię korzyści ze współpracy z Viva Design.
Projekt rozpoczęliśmy od audytu środowiska marki obejmującego analizę sytuacji rynkowej, konkurencji oraz motywacji odbiorców, które zbadaliśmy dodatkowo metodą ilościową oraz jakościową w formie wywiadów bezpośrednich. Dzięki zebranym danym mogliśmy podjąć razem z właścicielami adekwatne decyzje projektowe, które przyczynią się do realizacji ich aspiracji.
Rebranding obejmował działanie strategiczne w trzech obszarach, w których doskonale uzupełniali się właściciele marki, a naszą rolą było odpowiedzenie na ich wzajemne motywacje.
Wizerunek zewnętrzny | Customer Journey & Experience | Procesy wewnętrzne wpływające na wizerunek
W wizualnej części projektu dostaliśmy przejrzyste sygnały ze strony projektantki będącej twarzą marki oraz samych klientów, którzy wskazali na konkretne cechy charakterystyczne wnętrz "spod ręki" Viva Design.
Nowy wizerunek miał wzbudzać poczucie prestiżu oraz odzwierciedlać nowoczesną elegancję połączoną ze szczyptą tajemniczości i romantyczności.
Stworzony logotyp składa się z dwóch różnych stylistycznie typografii. Ta tworząca napis VIVA to zaprojektowany unikatowy minimalistyczny znak, który funkcjonuje w niestandardowej kompozycji ze słowem "Design" korelujący swoim charakterem z niebanalnymi rozwiązaniami w projektach wnętrz.
Opracowany system wizualny bazując na nakładce rozmywającej część zdjęcia wnętrza budzi poczucie tajemniczości i wzmaga chęć jego odkrycia. Ten prosty efekt wizualny dopełniony złamaną linią buduje charakterystyczny graficzny motyw przewodni, który daje dogodną możliwość do reprodukowania spójnych materiałów marki.
Wraz z identyfikacją wizualną została zaprojektowana identyfikacja werbalna obejmująca slogan oraz opis marki i jej oferty stanowiące bazę komunikacyjną.
Obszar digitalowy dla marki Viva Design stał się najistotniejszym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów.
Projektując stronę internetową równorzędnym celem wraz z ekspozycją portfolio pracowni stała się optymalizacja procesu pozyskiwania nowych klientów. Dotychczas zespół Viva Design poświęcał bardzo dużo czasu na obsługę klienta i jego kwalifikację do współpracy. Chcąc uszanować powtarzające się potrzeby informacyjne odbiorców skupiliśmy się na zarządzeniu "user flow" oraz treściami adekwatnie do zbadanego procesu poznawczego.
Poprzez odpowiednie zaprojektowanie architektury strony oraz hierarchii treści stworzyliśmy narzędzie pozwalające dostarczyć nowym klientom skondensowane informacje.
Sprawdź viva-design.pl aby zobaczyć jak działa strona.
Dla celów marketingowych powstał zestaw szablonów grafik cyfrowych pozwalający tworzyć materiały promocyjne zachowując spójność marki.
Istotnym działaniem pozwalającym jeszcze skutecznie wpłynąć na postrzeganie marki była strategiczna praca warsztatowa.
Sukcesywnie krok po kroku ukształtowaliśmy etapy "podróży klienta" w relacji z marką Viva Design oraz zaprojektowanych doświadczeń na każdym jej etapie (Customer Experince). Tym samym marka bazując na zdefiniowanych modelach obsługi klienta może zapewnić powtarzalność jej jakości, a przy tym zyskać większą sprawność organizacyjną.
Warto również wspomnieć, że dodatkowym atutem takiej standaryzacji jest ułatwienie onboardingu nowych pracowników do zespołu.
Zastanawiasz się jak zacząć?
Umów bezpłatną konsultację.
Podczas 20 minutowej rozmowy telefonicznej przedstawisz nam kluczowe wyzwanie z jakim się mierzysz w biznesie lub marketingu. My wskażemy wstępną koncepcję rozwiązań.