-->

Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej

Rebranding, który przekonał nowe pokolenie

Czas realizacji

4 miesiące

Podejście

Klient i jego sytuacja

Z okazji jubileuszu 110-lecia istnienia muzeum postanowiło uświetnić to wydarzenie zaprojektowaniem nowego wizerunku instytucji, który połączy historyczne zbiory ze współczesnymi inicjatywami kulturalnymi, a także nowoczesną bryłą gmachu muzeum.

Branża

Turystyczna

Rynek

B2C

Rebranding Muzeum Narodowego Ziemi Przemyskiej to projekt zainicjowany w związku z obchodami 110-lecia działalności muzeum. Oficjalnie zapoczątkowanej wystawą 10 kwietnia 1910 roku zorganizowaną wówczas przez Muzeum Towarzystwa Przyjaciół Nauki w Przemyślu, które funkcjonującą dziś nazwę przyjęło nieco później w latach dwudziestych.

Wyzwanie wiązało się z połączeniem wielu kontrastów oraz niespójności zbiorów. Z jednej strony ponad stuletnia historia muzeum wymagająca uszanowania, a z drugiej wysoka współczesność wsparta charakterystyczną nowoczesną bryłą budynku nominowaną do prestiżowej nagrody Miesa van der Rohe. Projektu nie ułatwiał fakt różnorodności zbiorów oraz realizowanych tematyk – co wynika z profilu działalności muzeum opartego na dziedzictwie kunstkamery.

Sygnet to efekt połączenia motywów zaczerpniętych z dwóch źródeł.

Pierwszy – trzy tarcze herbowe – nawiązuje do publikacji Towarzystwa Przyjaciół Nauki w Przemyślu, gdzie na okładce z 1910 roku znajdował się rysunek autorstwa M. Tchórzewskiego, przedstawiający postać husarza oraz trzech herbów: Państwa Polskiego, Ziemi Przemyskiej oraz Miasta Przemyśla. Wspólnym elementem każdego z nich jest korona.

Natomiast drugi motyw odnosi się bezpośrednio do symboliki Ziemi Przemyskiej, której nazwa stanowi część nazwy Muzeum. W jej herbie widnieje charakterystyczny dwugłowy orzeł, którego rysunek jest efektem połączenia konturów tarcz herbowych i dodania elementu tzw. uzbrojenia – dzioba – oraz atrybutu – korony.

Powstałe logo zdefiniowało koncept przewodniego motywu graficznego, który bazuje na multiplikacji tarcz. Dobrana kolorystyka wynika ze spójnych elementów – barw herbu Ziemi Przemyskiej oraz Miasta Przemyśla. Połączenie granatu oraz złotych detali umiejętnie współgra z historyczną, jak współczesną działalnością muzeum.

Realizacja objęła także oddziały MNZP, których dotychczasowy sposób kształtowania wizerunku sprawiał wrażenie oddzielnych instytucji. Powstały system identyfikacji wizualnej zapewnia spójność oraz wystarczającą indywidualność każdemu z oddziałów. W dodatku ma też on swoją funkcję informacyjną – dobrane kolory nawiązują do elewacji budynków, co sprawia, że turysta zyskuje większą łatwość nawigacyjną zwiedzając Przemyśl.

Projekt standaryzuje powstały podręcznik identyfikacji wizualnej, który w przejrzysty sposób pozwala zrozumieć konstrukcję logo oraz sposób tworzenia kolejnych elementów tożsamości wizualnej.

Druga część naszej pracy nad nowym wizerunkiem muzeum to przestrzeń nowych mediów.

Opracowaliśmy nową architekturę informacji i nawigacji oraz sposób prezentacji różnego rodzaju publikacji na stronie internetowej. Jednak kluczowy wysiłek został włożony w zaprojektowanie interfejsu, który zapewni odpowiednie wartości użytkowe, ale także zachowa pewną wyrazistość wizualną jaką powinna wyróżniać się jednostka kulturalna.

Nowy projekt zawiera koncept nowych funkcjonalności – rezerwacji on-line biletów oraz przewodników, które zostały stworzone z dbałością o względy UX (user experince – doświadczenia użytkownika).

Zastanawiasz się jak zacząć?

Umów bezpłatną konsultację.

Podczas 20 minutowej rozmowy telefonicznej przedstawisz nam kluczowe wyzwanie z jakim się mierzysz w biznesie lub marketingu. My wskażemy wstępną koncepcję rozwiązań.

Twoja marka może stać się narzędziem biznesowym. Poznaj koncepcję działań dla swojej firmy.
Marcin Tkaczyk – Strateg marki
Marcin Tkaczyk
Strateg marki
Umów bezpłatną konsultacje