drillo.pl – możesz sprawniej

Agencja e-commerce Brand Active zaprosiła nas do współtworzenia projektu, którego celem było zainicjowanie i rozwój marki sklepu internetowego z elektronarzędziami dla “złotych rączek” oraz majsterkowiczów. Idea projektu zakładała stworzenie przyjaznego i intuicyjnego miejsca dla ludzi posługujących się znacznie sprawniej manualnymi niż cyfrowymi narzędziami.

hero-image

Bazując na przygotowanej analizie rozpoczęliśmy proces brandingu od wykreowania nazwy marki. Uznaliśmy że powinna ona komunikować z jednej strony siłę “fachu w ręce”, a z drugiej przyjazność zakupów Internetowych, które dla tej grupy odbiorców są nadal często czymś nowym. Dlatego celnym wyborem okazało się angielskie znaczenie słowa wiercić – drill, które precyzyjnie definiuje branżę, a fonetycznie zmierza w kierunku słowa “drwal”. Jednak, aby nieco ocieplić wizerunek dodaliśmy literę “o”, tworząc słowo “drillo” – co zmiękczyło fonetykę nazwy.

h

Następnie równolegle zaprojektowaliśmy strategię marki oraz logo. Opracowując znak postawiliśmy na typografię, która będzie prosta i techniczna, dzięki czemu dodatkowo zwiększy się łatwość rozpoznania branży. Smakiem budującym charakterystyczność była stylizacja liter “ill” jako wkręty, gdzie “i” jest częściowo wkręcone.

h

Key visual drillo bazuje na wzorze składającym się z powielonych ukośnych lini. Taką formę graficzną można często napotkać we wszelkich dokumentacjach i planach technicznych. Natomiast tutaj wzmacnia charakterystyczność oraz spójność wizerunku marki zapewniając elastyczność w stosowaniu na wielu różnych materiałach. Co potwierdza się w grafikach opracowywanych przez zespół Brand Active odpowiadający za rozwój e-commerce.

h
h

Zwinne wykreowanie brandu oraz efektywna promocja skutkuje dziś sukcesywnym wzrostem biznesowym drillo.pl.

Realizacja:
Marcin Tkaczyk (Strategia, naming, projekt logotypu, key visual, brand book)
Brand Active (Analiza przygotowawcza, Rozwój i promocja marki)