-->

Bróg Pipes

Ożywienie marki, wzrost renomy i liczby ponownych zakupów

Czas realizacji

4 miesiące

Podejście

Jaki są efekty naszych działań w kontekście biznesowym

1

Ożywienie marki

Mimo pozycji lidera produkcji w Polsce pracownia fajek działała po cichu i uaktywniała się jedynie w ramach corocznych świąt i wydarzeń tematycznych. Dziś marka w większym stopniu aktywuje odbiorców, zwiększyła się liczba osób mówiących o marce, a także publikujących zdjęcia z produktami z przemyskiej pracowni.

2

Wzrost renomy

Na opiniotwórczym forum gromadzącym społeczność fajczarzy wspomnienie ówczesnej marki Mr. Bróg wywoływało liczny odzew jej antyfanów. Aktywnie dawali upust swoim emocjom i wpływali na nowych adeptów tego hobby. Dziś  po serii działań wizerunkowych marka cieszy się większą przychylnością społeczności oraz poleceniami.

3

Wzrost liczby ponownych zakupów

Zwiększył się wskaźnik osób powracających i dokonujących zakupów w sklepie internetowym.

Podczas wydarzeń tematycznych stoisko Bróg Pipes cieszyło się większym zainteresowaniem, a to przełożyło się na odnotowane rekordy sprzedaży.

Klient i jego sytuacja

Dotychczasowa marka Mr. Bróg będąca zarówno nazwą pracowni jak i nazwą serii tańszych produktów cieszyła się uznaniem głównie nowych fajczarzy oraz tych, którzy traktują fajkę głównie jako przedmiot użytkowy. Jednak wśród tych zaangażowanych od lat wielbicieli fajki i kolekcjonerów nie była postrzegana jako produkty porządane za sprawą tańszej linii fajek z gruszy, która przyćmiła serie Wincent oraz Zibi.

Branża

Produkcja, galanteria drewniana i sztuka

Rynek

B2B / B2C

Strona internetowa

Zobacz online  →

Potrzeby i cele projektu

Pierwszym celem projektu było uporządkowanie i uwspółcześnienie wizerunku pracownii oraz jej marek produktowych. Jednak najistotniejsze zadanie postawione przed nami to wzmocnienie renomy marki, która nieco się rozmyła pod wpływem tańszej linii fajek.

Najtrudniejszym celem projektu stała się promocja marki i jej oferty, która podlega restrykcjom prawnym i ograniczeniom w reklamie.

Strategia

Zrozumienie i odkrywanie

Analiza odbiorców

Grono fajczarzy to jedna z najbardziej specyficznych i wyjątkowych grup odbiorców jakie przyszło nam badać. Przeanalizowaliśmy szczególnie aktywne grupy dyskusyjne oraz przeprowadziliśmy badanie ilościowe dotyczące postrzegania marki. Zrozumieliśmy, że  każdy z fajczarzy jest często bardzo osobliwą i oryginalną postacią, która ma różny stosunek do fajki, rytuału palenia oraz motywacji zakupowych. Jednak udało nam się wypracować trzy główne grupy: tych, którzy fajki traktują w najprostszy użytkowy sposób, tych dla których fajka jest również atrybutem wizerunku oraz kolekcjonerów. Ta analiza pomogła podjąć strategiczne decyzje co do zarządzenia portfolio produktowym pracowni.

Audyt marki

Pracowania może szczycić się wieloletnią historią, a także istotnym udziałem w kształtowaniu regionalnej tradycji fajkarskiej – Przemyśl jest stolicą polskiej fajki. Dlatego szczególnie istotne było uszanowanie całego dziedzictwa firmy. Skupiliśmy się na poznaniu jej historii oraz wszystkich elementów, które zbudowały jej rozpoznawalność, aby nie zaniechać kluczowych wartości marki.

Pozycjonowanie marki

Wyodrębniliśmy trzy grupy fajczarzy o zupełnie różnych motywacjach oraz skłonności do wydania określonych sum na zakup fajek. Uznaliśmy, że pod każdą z tych grup stworzymy submarkę z dedykowaną ofertą oraz odmienną tożsamością (wizerunek i komunikacja).

  • Fajka tylko jako przedmiot użytkowy – grupa osób, która czerpie przyjemność z palenia, bardziej skupiają się na aspektach użytkowych fajki oraz dobieraniu tytoniu.
  • Fajka jako atrybut wizerunku – choć ta grupa osób oczywiście też ceni rytuał palenia, tak znacznie większą uwagę przykłada do wyglądu fajki i jest skłonna wydać większe pieniądze na nią.
  • Fajko jako obiekt kolekcjonerski i wyrafinowana forma sztuki – grupa ludzi poszukująca niepowtarzalnych perełek oraz tzw. autografów, czyli fajek wykonanych przez znanych mistrzów fajkarstwa. Skłonni do dużych wydatków.

Tożsamość marki

Nazewnictwo

Chcąc rozwiązać problem wizerunkowy polegający na kojarzeniu ówczesnej pracowni Mr Bróg z fajkami niskobudżetowymi podjęliśmy decyzję o sprowadzeniu marki Mr Bróg do roli submarki produktowej oraz wykreowaniu nowej nazwy pracowni, nienacechowanej negatywnymi skojarzeniami.

Tym samym marką główną stała się nowa nazwa pracowni Bróg Pipes, a submarkami adresowanymi do konkretnych grup docelowych zostały: Mr. Bróg, Wincent, Zibi

Narracja i komunikacja

Mr. Bróg

Submarka przyjęła narrację lekko buntowniczą, ale konkretną i pełną entuzjazmu. Zachęca do doświadczenia wyjątkowości rytuału fajczarstwa – śmiało głosi “Odkrywaj życie na nowo!”.

Wincent

Submarka Wincent ma głeboki oraz wyrafinowany sposób bycia. Ze “współczesną elegancją” otwiera świat fajczarstwa wszystkim tym, którzy chcą kształtować swój unikatowy styl. Całość kwituje myślą “Kontempluj i celebruj”.

Zibi

Submarka będąca jednocześnie marką osobistą Zbigniewa Bednarczyka. Mistrz fajkarski, który mimo swojej barwnej i energicznej i charyzmatycznej osobowości chce pokazać światu również tą bardziej intymną, twórczą stronę.

Bróg Pipes

Marka główna odnosi się do dziedzictwa i rzemiosła fajkarskiego, pielęgnując jednocześnie tradycje regionu. Swój przekaz kwituje słowami “Stwórz swoją własną aurę”.

System wizualny marki pracowni

Kreując wizerunek marki pracowni chcieliśmy, aby podkreślał on wieloletnią tradycję oraz dziedzictwo, które to sympatycy fajczarstwa i fajkarstwa obdarzają tak dużym zainteresowaniem i uznaniem.

Dlatego tworząc system wizualny postanowiliśmy nawiązać do wykorzystywanego blisko 30 lat temu intensywnego koloru pomarańczowego. Aby całości nadać większej wyrazistości, system wizualny wzbogaciliśmy o opracowane ilustracje przypominające ryciny. Całość została zbalansowana tak, aby ukazać że marka mimo pielęgnowania historii idzie z duchem czasu i nowoczesną estetyką.

System wizualny submarek

Aby móc dogodnie eksponować i promować produkty postanowiliśmy stworzyć 3 zupłenie kontrastowe tożsamości wizualne dla każdej z submarek.

Submarka Mr. Bróg

Submarka Wincent

Submarka Zibi

Content

Fotografia produktowa

Ze względu na to, że fajki są produktem ocenianym w dużej mierze przez ich estetykę istotne było ich pokazanie w należyty sposób.

Zrealizowaliśmy sesję produktową, która dzięki odpowiedniemu przygotowaniu oświetlenia wydobyła walory fajek. Ponadto ustandaryzowana forma ich prezentacji udogodni odbiorcom porównywanie modeli i wyobrażenie sobie ich proporcji.

Materiały marki

Materiały reprezentacyjne

Znakowanie

Projekty opakowań

Biorąc pod uwagę fakt, że dla niektórych importerów fajek z poszczególnych krajów opakowania nie są istotnym elementem wpływającym na sprzedaż (produkty są eksponowane w witrynach lub sprzedawane on-line) musieliśmy zaprojektować opakowania ekonomiczne, które nie zawyżą ceny.

Jednak chcąc zadbać o względną atrakcyjność oraz charakterystyczność stworzyliśmy wyraziste banderole, których nadruk w ekonomiczny sposób można dostosować do poszczególnych regionów świata lub wątków tematycznych.

Stworzyliśmy serię opakowań ozdobnych, sprzedawanych w ramach taktyki up-sellingu (sprzedaż produktów o wyższej wartości). Od teraz odbiorcy mogą otrzymać opakowania standardowe lub dokupić opakowania ozdobne, a marka tym samym zyskała nowe dodatkowe źródło zysku.

Strona internetowa

Zastanawiasz się jak zacząć?

Umów bezpłatną konsultację.

Podczas 20 minutowej rozmowy telefonicznej przedstawisz nam kluczowe wyzwanie z jakim się mierzysz w biznesie lub marketingu. My wskażemy wstępną koncepcję rozwiązań.

Twoja marka może stać się narzędziem biznesowym. Poznaj koncepcję działań dla swojej firmy.
Marcin Tkaczyk – Strateg marki
Marcin Tkaczyk
Strateg marki
Umów bezpłatną konsultacje